Kernpunten:
Wij hadden vrijdag een gesprek over het genereren van leads en koude acquisitiestrategieën bij een bedrijf dat een goed geoliede machine heeft voor lead generation. Vol trots spreekt men over SEO, social media, … met alle statistieken.
Zonder details te geven was het interessant om te observeren hoe onze contactpersoon heel erg op zijn hoede was:
je bent enthousiast over je oplossing – dit is genereren van nieuwe leads – en toch is dit onderwerp niet Veilig. De prospect heeft namelijk al heel wat effort gestoken in het zoeken naar de oplossing.
Toen deden we iets wat je in een vorige nieuwsbrief kon lezen onder SAFE : upchunken naar een veilig onderwerp.
We verschoven tijdens het gesprek daarom het onderwerp van “prospectie, contacteren van nieuwe klanten” naar een veilig onderwerp: Hoe export naar de UK kon aangepakt worden? En dat onrechtstreeks met onze dienstverlening heeft te maken.
Noot: een alternatief is met objectieve feiten werken dat je ook in presentaties kunt gebruiken: zie tip 1 in dit artikel.
Dat zijn van die inzichten waardoor prospecteren niet meer koud is.
Wij hebben er ook jaren overgedaan om dit onder de knie te krijgen. Deze kennis is nu overdraagbaar met instant resultaat.
bijkomende inspiratie: blinde vlekken als competitief voordeel.
Neem gerust contact op voor een persoonlijke teams meeting of google meet als je dit wilt uitwerken. Dan heb je een snel resultaat dat je kan toepassen in je volgende klantencontacten
Je kunt eerst de korte test afleggen, onderaan deze blog, over je salesstrategie en salesteam. (Dit duurt 1 minuut en zo heb je al een eerste voorlopige indicatie)
Wil je daarover in gesprek: stuur een berichtje.
Aan de hand van 14 Ja/Nee vragen peilen we naar de kwaliteit van jouw sales. Deze test duurt 1min en geeft jou alvast een eerste paar inzichten. U krijgt na de test meteen de uitslagen via mail toegestuurd én binnen de 48u een toelichting van uw resultaat.