Waarom?

U wenst een frisse invalshoek op uw verkoopstrategie: een externe kijk op de werking van het commercieel beleid is een gezonde reflex.​​ Gebaseerd op gezond verstand en tientallen jaren ervaring met  skillontwikkeling en rekrutering van salesteams heb ik een creatieve manier van denken ontwikkeld die op korte termijn en op een zeer kostenefficiënte manier een no-nonsense totaalbeeld geeft van het commercieel beleid van een bedrijf: wat draait goed, wat is voor verbetering vatbaar en vooral, hoe begin ik daaraan?​
​De actiepunten moeten direct toepasbaar en implementeerbaar zijn zonder interne discussies en om de reden dat ze de realiteit en uw toekomstige visie weergeven (realiteitsprincipe).​

​Wij starten eerst met een strategie-sessie: dit is een 1-to-1 gesprek waarbij we direct de situatie objectiveren waar we vandaag staan.​ Mijn interesse gaat vooral uit naar de echte redenen waarom klanten met u aan tafel zitten. Als we dit weten dan volgt uw hele strategie hieruit. Het antwoord ligt doorgaans in de vele veranderingsprocessen die vandaag bij de klant bezig zijn. Wij geven u graag hierover meer uitleg hoe u die links kunt leggen.​
U kunt dan na akkoord zelf actiepunten formuleren hoe u verder wilt evolueren of hoe u uw commerciële strategie wenst vorm te geven.​

Na een beperkte doorloopperiode van vier tot zes weken weken beschikt u over een duidelijk gedocumenteerd overzicht van de zwakke en sterke punten van uw verkooporganisatie. Mogelijke opties, acties en consequenties worden meegegeven zodat u meteen aan de slag kan.​
Een snelle en kostefficiënte analyse van uw commerciële organisatie: zo kan u de Durven Denken - Analyse het beste omschrijven. Het resultaat hiervan is overzicht én inzicht in de organisatie van uw bedrijf, klaar voor ùw toekomst.​

Geïnteresseerd?
Durven denken biedt u een gratis eerste vrijblijvende sessie aan
Contact