Doe een gratis test!
Opleiding account management

Opleiding  van 6 sessies van 3 uur  met telkens 1 week – max 2 weken tussenpauze: we beginnen vanaf de basis.

Leerpunten die deelnemers direct in de praktijk hebben gebracht. (letterlijk geciteerd)

  • Argumenten klant gebruiken: zeer succesvol, de klant is makkelijk overtuigd
  • Balans tussen assertief en coöperatief gedrag behouden/ weten wanneer welke soort gedrag je moet toepassen
  • Tijdens sollicitatie: de balans omdraaien (ik heb nu de job!)
  • Verleden bevragen
  • De klant/prospect naar een comfortzone brengen
  • Veel meer vragen stellen en luisteren. Vroeger begon ik te snel met mijn verkooppraatje. Het resultaat is dat ik veel meer info krijg en daar kan op inspelen.
  • De verschillende manieren dat je kan gebruiken om een opening te creëren
  • Assertiever zijn
  • Closing gebeurt in het begin en het midden, niet op het eind.
  • Mailings worden tegenwoordig meer beantwoord door meer focus op de klant te leggen
  • Ik heb 40% meer verkoopresultaat
  • Door het verleden en de status quo te bevragen creëer je focus op de klant + je krijgt een coöperatieve sfeer. Klanten staan meer open voor de oplossing die je aanbiedt+ klanten overtuigen zichzelf.
  • Wie vragen stelt die leidt
  • Steeds de status quo in vraag stellen
  • ‘Golden silence’
  • Hoe meer procesgerichte vragen je stelt, hoe meer je te horen krijgt op wat de klant zich baseert en waar hij op let bij aankopen van producten.
  • Voorkennis: informatie inwinnen voor het verkoopgesprek. Afspreken bij ons op de firma of op kantoor maakt groot verschil. Hoe creëer je leiding in het verkoopproces hiermee?
  • Mensen overtuigen doe je best met hun eigen argumenten en niet met die van jezelf.
  • Dit heb ik gedaan door vragen stellen en te luisteren om interactie te creëren. Zonder interactie geen verkoop.
  • Het verleden + de reden van de verandering bevragen
  • De status quo bevragen, eerst teruggaan naar verleden
  • Hoog inschatten om voldoende te krijgen
  • 100% focus op de klant, de klant laten komen
  • Ik heb geleerd om assertiever te zijn, om assertiever met de klant om te gaan: probeer ik iedere dag toe te passen. Klant is koning maar tot een bepaald niveau
  • Omgaan met objecties en hoe ze weerleggen
  • Een goede opening creëren
  • Ik had een zeer moeilijke klant met zeer Rood gedrag: door mij 100% te focussen op de klant heb ik toch een oplossing gevonden en is hij klant geworden.
  • Het verleden bevragen om een verandering in de toekomst te bewerkstelligen.
  • Omgaan met prijsonderhandelingen
Wat kan je verwachten?
Ik citeer enkele referenties vorige deelnemers.
Referentie Anoniem:

Trainer heeft een unieke, doch interessante manier van lesgeven. De cursus leert je de skills om a.d.h.v. Differentiation Selling het verschil te maken als verkoper. Thx Rene

Referentie Marijke Moor:

De cursus accountmanagement vond ik heel interessant. Het is zeer veelzijdig voor zowel diegene die al werken als accountmanager alsook voor sollicitanten. Je krijgt veel info, handige tools en het heeft mij vooral zelfzekerder gemaakt. Een aanrader voor diegene die net dat stapje verder willen zetten.

Referentie Wouter Brees:

Zeer leerrijke opleiding waarvan je zeker punten kan toepassen in de realiteit. Ik heb alvast enkele zaken kunnen toepassen en de resultaten zijn enorm positief meegevallen. Ikzelf volg nog steeds de tips & tricks van René om zo mezelf nog steeds te verbeteren.

Referentie Losune Van Camp:

De lessen zijn niet enkel op B-to-B vlak interessant maar ook in het dagdagelijkse leven. Interactie kan overal gecrëerd worden en hier leer je hoe.