Al jaren adviseren wij daarom onze klanten om hun LinkedIn-profiel als een landingspagina te beschouwen. Als je bijvoorbeeld een LinkedIn-bericht of e-mail stuurt met een link naar je profiel, is de kans groot dat ze daarop klikken voordat ze je bedrijfspagina (company page) of zelfs website bezoeken. Een website is meestal niet interessant voor de prospect buiten de contactgegevens en courante info. Dus het stopt doorgaans bij de company page. Dat is de eerste/laatste en heel beperkte klantenreis (buyers journey).
Wat moet je bericht bevatten om dit te laten gebeuren?
Resultaatsverwachting strategiesessie-workshop
De conclusies kun je direct in de praktijk brengen en onderbouwen met cijfers, data en inzichten.
We gaan een visie creëren over :
- Hoe we klanten gaan benaderen en maken?
- Hoe we prospects gaan aanspreken? (wisselgeldstrategie)
Op basis van de uitkomsten uit de workshop kunnen we de identiteit, de propositie / wat jullie onderscheidt zodanig verwoorden dat geselecteerde stakeholders/prospects (geselecteerd via Sales Navigator) op LinkedIn zich direct kunnen herkennen in jullie identiteit en propositie.
Gevolg is dat je in plaats van productcentrisch communiceert meer inzoomt op uitkomsten voor de klant. Je verandert niet alleen de taal van de oplossing maar je gaat ook andere gesprekspartners en beïnvloeders aanspreken. Je bent plots RELEVANT geworden. De klant heeft jou nodig. Je komt hoger in de organisatie.
In deze workshop werken we toe naar een taal die het veranderbrein bij de klant activeert: het brein waar aankoopbeslissingen worden genomen. Op die manier wordt jullie positionering kristalhelder en kunnen jullie je beter onderscheiden in de markt.
Door dit ook in je salesgesprekken toe te passen verhoog je zomaar de closing rate.
==> Zie onze cases waar we dit realiseerden: https://www.centrumvoornieuweklanten.com/klanten