In deze benadering activeer ik jullie veranderbrein en gaan we 5 oefeningen doen waarbij je met helicopterview naar jouw klanten en markt kijkt.
Met de resultaten van deze oefeningen krijgen we diepte-inzicht in jouw markt en klanten.
De conclusies kun je direct in de praktijk brengen en onderbouwen met cijfers, data en inzichten.
We gaan een visie en richting creëren over hoe we klanten gaan benaderen en maken:
De resultaten vormen de basis van jouw marketing- en salesplan of businessplan, de input voor je contentmarketing en je creëert een gemeenschappelijke taal. Deze workshop heeft directe strategische impact en duurt slechts een halve dag. Ideaal om tijdens een management- of salesmeeting te organiseren.
Je kunt rekenen op 30 -45 min min per oefening met pauzes, toelichtingen en nabesprekingen.
Je leert tegelijkertijd een aantal verkooptechnieken die op deze oefeningen zijn gebaseerd en die ik de afgelopen jaren heb aangeleerd aan talrijke verkopers en bedrijfsleiders, ook met 30 jaar ervaring.
(*)Deze oefeningen zijn beschreven in 2 artikels in Ad Rem.
Go-To-Market strategie voor VECMAP en SMARTSENZ
Productlancering, verkopen van expertkennis
Nieuwe positionering en benadering Partner netwerk
Na het opstellen + de implementatie van het Business Sales Plan wordt QCS nu wel meegenomen in het voortraject bij strategische projecten bij hun klanten. De omzet is met +/-300% gestegen.
Healthcare Benefits
Commerciële benadering Middensegment (KMO/MKB) voor Healthcare Benefits oplossingen